• Chwyty/Teksty
  • Akordy
  • Przydatne programy...
  • O mnie
  •                                    

piątek, 7 października 2011

Edward Stachura - Życie to nie teatr

Życie to nie teatr, mówisz ciągle, opowiadasz; a E
Maski coraz inne, coraz mylne się nakłada; E7 a
Wszystko to zabawa, wszystko to jest jedna gra F C
Przy otwartych i zamkniętych drzwiach To jest gra! G C G

Życie to nie teatr, ja ci na to odpowiadam; a E
Życie to nie tylko kolorowa maskarada; E7 a
Życie jest straszniejsze i piękniejsze jeszcze jest; F C
Wszystko przy nim blednie, blednie nawet sama śmierć! E7 a C7

Ty i ja - teatry to są dwa Ty i ja! F G C G
Ty - ty prawdziwej nie uronisz łzy C E7 a
Ty najwyżej w górę wznosisz brwi C7 F
Nawet kiedy jest ci źle, to nie jest źle G C
Bo ty grasz! G
Ja - duszę na ramieniu wiecznie mam C E7 a
Cały jestem zbudowany z ran C7 F
Lecz kaleką nie ja jestem, tylko ty! G C G

Dzisiaj bankiet u artystów, ty się tam wybierasz;
Gości będzie dużo, nieodstępna tyraliera;
Flirt i alkohole, może tańce będą też,
Drzwi otwarte potem zamkną się No i cześć!

Wpadnę tam na chwilę, zanim spuchnie atmosfera;
Wódki dwie wypiję, potem cicho się pozbieram;
Wyjdę na ulicę, przy fontannie zmoczę łeb;
Wyjdę na przestworza, przecudowny stworzę wiersz

Ty i ja - teatry to są dwa Ty i ja!
Ty - prawdziwej nie uronisz łzy
Ty najwyżej w górę wznosisz brwi
I niezaraźliwy wcale jest twój śmiech
Bo ty grasz!
Ja - duszę na ramieniu wiecznie mam
Cały jestem zbudowany z ran
Lecz gdy śmieję się, to w krąg się śmieje świat!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz